მხატვრული კითხვის
წრე
მისაღწევი შედეგი:
·
მოსწავლეებს განუვითარდებათ ლექსიკური მარაგი.
·
შეეძლებათ შესწავლილი
ასოების გამოყენებით სიტყვებისა და წინადადების წაკითხვა-გააზრება.
·
სწორი კითხვის ჩვევის თანდათან დაუფლებიან.
·
შეძლებენ მკაფიოდ გამოთქვან ბგერები/მარცვლები სიტყვაში.
·
გამოუმუშავდებათ გრაფიკული ჩვევების ფორმირება.
·
საჭიროების შემთხვევაში, ადეკვატურადშეცვლიან სამეტყველო
როლებს.( უსმენს სხვებს, სვამს/პასუხობს შეკითხვებს)
·
შეძლებენ შეასრულონ მასწავლებლის მიერ მიცემულ მარტივ
ზეპირ ინსტრუქციებს.
·
მოსწავლეები
შეძლებენ სიტყვებისა და წინადადების ჩაწერას.
·
მოსწავლეები სათანადოდ გამოიყენებენ სამეტყველო ეტიკეტის
ენობრივ ფორმულებს(მისალმება, დამშვიდობება, ბოდიშის მოხდა, მადლობის გადახდა, უფროსებთან
მიმართვას და ა. შ.)
მეცადინეობა ჩატარდება
კვირაში ერთხელ, პარასკევს 12 სთ-სა 20 წთ.
მეცადინეობის ხანგრძლივობა
35 წთ.
მოსწავლეთა სია:
1.ავაქიშვილი კახა
2.ათუაშვილი საბა
3.ბორაშვილი გეგი
4.გოგოლაური სალომე
5.დაბახიშვილი გუჯა
6.დაბახიშვილი ნატალი
7.დოღონაძე თამარი
8.ითაძე ანა
9.ლეგაშვილი დავითი
10.ლეთოდიანი გურამი
11.მაკარაშვილი
ლუკა
12.მირზაშვილი ვახტანგი
13.მირზაშვილი ანანო
14.საბაშვილი მათე
15.ტაპატაძე ანა
16. ფოცხვერაშვილი
გვანცა
17.ქვლივიძე გიორგი
18.ქვლივიძე დავითი
19. ჩიტიძე ნინი
შესაბამისობა
ე.ს.გ. გათვალისწინებულ შედეგთან
ქართ. დაწყ.(1) .1.
·
სწორად რეაგირებს ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციაში.
·
გასაგებად გამოხატავს სათქმელს.
·
საჭიროების მიხედვით, ადეკვატურად ცვლის სამეტყველო
როლებს.
·
ასრულებს ზეპირ ინსტრუქციებს.
ქართ დაწყ.(1).4.
·
მკაფიოდ გამოთქვამს ბგერებს/მარცვლებს სიტყვაში.
·
ადეკვატურად იყენებს აქტიურ ლექსიკურ მარაგს.
·
პაუზით გამოყოფს სიტყვებს ერთმანეთისგან.
·
სათანადოდ იყენებს სამეტყველო ეტიკეტის ენობრივ ფორმებს.
ქართ. დაწყ.(1)5.
·
სვამს შეკითხვებს უცნობი სიტყვის მნიშვნელობის/ კონკრეტული ფაქტის/ინფორმაციის დასაზუსტებლად.
მხატვრული კითხვის წრის გეგმა
|
რიცხვი
|
თემა
|
აქტივობა
|
აქტივობის მიზანი
|
მუშაობის ფორმა
|
რესურსი
|
1
|
30.10.
|
პირველი შეხვედრა-თემატიკის გაცნობა. ანბანის გახსენება
|
საუბარი
კითხვებზე-პასუხი.
ვარჯიში სიტყვების დამარცვლაზე.
|
წრის მუშაობის მიზნის გაცნობა.
ხმოვნების გამოყოფა და მისი მნიშვნელობა სიტყვაში.
|
სართო ჩართულობა
|
მარცვლები წებოვან ფურცლებზე.
|
2
|
09.11.
|
სიტყვების დამარცვლა და დამარცვლით ჩაწერა
|
*თამაში ,,მარცვლობანა“ მარცვლის დასახელება და ბურტის
გადაგდება,მოსწავლე ამთავრებს სიტყვას
მარცვლის დამატებით.
*სიტყვების დამარცვლა და მისი ჩაწერა.
|
მოსწავლემ შეძლოს მარცვლების გამოყენებით სიტყვების
შედგენა და მისი წაკითხვა-ჩაწერა.
|
ინდივიდუალური, საერთო ჩართულობა.
|
პატარა ბურთი, დაფა, ფერადი ცარცი
|
3
|
16.11.
|
წინადადების შედგენა
|
*სურათის მიხედვით ორ და სამ სიტყვიანი წინადადებების
შედგენა.
*გრაფიკული მოხაზულობით წინადადებაში პირველი, მეორე
და მესამე სიტყვის გამოყოფა -დასახელება.
|
*ლექსიკური მარაგით გამდიდრება.
*სწორი მეტყველება.
*ასო-ბგერასა და სიტყვებს შორის შესაბამისი მანძილის
დატოვება.
|
ინდივიდუალური.
საერთო ჩართულობა.
|
სურათი
დაფა
ცარცი
|
4
|
23.11.
|
ტექსტის კითხვა შესწავლილი ასო-ბგერების გამოყენებით.
|
პატარა მოთხრობის წაკითხვა შესწავლილი ასო-ბგერების
გამოყენებით.
მითითებულ სტრიქონში ერთ ორ, სამ-მარცვლიანი სიტყვების
მოძებნა და წაკითხვა.
ორი და სამ სიტყვიანი წინადადების მოძებნა და წაკითხვა.
|
სწორი კითხვის ჩვევის თანდათან დაუფლება.
მითითებული ინსტრუქციითდავალების შესრულება.
|
ინდივიდუალური,წყვილებში, საერტო ჩართულობა.
|
შედგენილი ტექსტი.
თაბახის ფურცლები.
|
5
|
30.11.
|
სიტყვების დასახელება მითითებულ ასო ბგერაზე.
|
შედგენილ სიტყვებში შემოხაზონ ასო-ბგერა,,თ“,
შემდეგ-,,შ“,შემდეგ-,,ფ“.
სახალისო სავარჯიშოებზემუშაობა დაფასთან(შეავსე გამოტოვებული
ასოები)
|
ასო-ბგერის მკაფიოდ გამოთქმა და მისი ჩაწერა.
სიტყვის სწორად წარმოთქმა.
|
ინდივიდუალური,
წყვილებში,
საერთო ჩართულობა.
|
შედგენილი სიტყვები.თაბახის ფურცლები.
|
6
|
06.12.
|
მოთხრობა ,,პატარა მებაღეები“ს მოსმენა. კითხვებზე
პასუხი
|
ტექსტის კითხვა(მასწავლებლის მიერ)
კითხვებზე-პასუხი.
თავაზიანი მიმართვის ფორმების გაცნობა.
სიტყვების გამოყოფა სადაც ,,ე“ასო- ბგერააა.
|
მოსმენილის დამახსოვრება და გაგება-გაანალიზება.
კითხვებზე-პასუხი.
თავაზიანი ფორმის მიმართვის ფორმირება( დიახ, მადლობა,
მობრძანდით და ა.შ.)
|
ინდივიდუალური.
საერთო ჩართულობა
|
დაფა, ცარცი.
|
7
|
13.12.
|
ლექსის მოსმენა,, თუთა“(ა. კალანდაძე)
|
ლექსის გაანალიზება.
ყურადღების გამახვილება ასო-ბგერებზე,,უ“-ზე და,,თ“-
ზე.
წინადადების შედგენა ნასწავლი
|
მეტყველებისა და აზროვნების განვითარება.
გრაფიკული ჩვევების ფორმირება.
|
ინდივიდუალური.
წყვილებში.
საერთო ჩართულობა.
|
რვეული.
დაფა.
ცარცი.
|
8
|
21.12.
|
სიტყვების დამარცვლა და მათი წესები.
|
მითითებული სიტყვების დამარცვლა და ჯგუფემა შეადარონ
ნამუშევრები.ახსნან ერთმანეთთან ნამუშევრები.
დაფაზე დამარცვლით
დაწერილი სიტვებიდან, რომელია სწორი და რომელი
არა. რატომ?
|
შეძლონ სწორად დამარცვლონ სიტყვები.
შეძლონ შეცდომის აღმოჩენა და შესწორება.
|
ინდივიდუალურად.
ჯგუფური
|
რვეული.
კალამი. დაფა . ცარცი.
|
|
|
|
|
|
|
|
წრის მუშაობა
·
პირველი შეხვედრა-თემატიკის გაცნობა, ანბანის გახსენება,
სიტყვების დამარცვლა.
30 ოქტომბერს, გვქონდა პირველი შეხვედრა მხატვრული კითხვის წრის წევრებთან.
მოსწავლეები გაეცნენ წრის სამუშაო გეგმას. გაიხსენეს ქართული
ანბანი და დამარცვლეს ზეპირად
სიტყვები . მოსწავლეები აქტიურად ჩაერთვნენ მუშაობაში.
·
მეორე შეხვედრა- სიტყვების დამარცვლა( ჩაწერა)
9 ნოემბერს ჩავატარეთ წრის
მეცადინეობა, მეცადინეობაზე დავმარცვლეთ
სიტყვები, გამოვიყენეტ თამაში,,მარცვლობანა“ - გააქტიურდნენ მოსწავლეები
და პატარა ბურთის თამაშით შევძელით სიტყვების სწრაფად დამარცვლა.
შემდეგ სიტყვები დამარცვლიტ ჩავწერეთ
დაფაზე.
No comments:
Post a Comment